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2009/04/18

ダイエット-その後 Diet - after a week

先週から本格的に始動したダイエット計画。 I've started dieting since last week.

 Rie_sachi_2

結果は1日にして現れずを心に刻み、大きなビジョンを持ち地道に続けていくことを決意してはや1週間。
"There is no short cuts" I keep this in my mind, and take a step by step with a BIG vision. And 7days has past...

なんと、早速結果が見え始めました! I've got some consequences already!!!

体重-2Kg。 2Kg of weight loss.

よいすべりだしだと思う!目標体重がにはまだまだ先が長いけど、これからがたのしみ!
I think this is good number as the first week of dieting.

長期的なダイエットと考えて、少しずつ地道にやっていこうと思った。まず今週はとにかく食べるものと量、時間にも気をつけてみた!

-ここ一週間で行ったことは、 What I did for the week was

  • 朝、昼に食べる量を増やして夜は軽めにする。(カロリーの高いもの、脂っこいものは夜を避ける)
    Eat mainly at breakfast and lunch, light meal for dinner (avoid high calorie or fattening foods)
  • 夜には炭水化物を取らない、どうしても食べたい場合はおかず(特に野菜)をメインにし、ものすごく減らす。
    No carbohydrates at night. When I really wanted to have some, I prioritized side dishes(especially veges) and reduce the amount of carbohydrates.
  • 全体的に野菜をメインにした食事(自炊)。その中で肉や魚も適当に取り入れる。間食をなるべくしない。糖分を摂取しすぎない(特に夜)。
    Meal based on veges. Home-cooking. Sometimes ate some meats and fishes. Cut snacks as much as possible. Don't take sugar too much (especially at night)
  • ウォーキング15分×2(家-駅までの往復)
    Walking for 15min x 2 (my house - station)

ちなみに前回紹介したダニエルズ ダイエットの本には、10日間の食事コントロールの方法だけでなく健康的に減量をするためのたくさんの情報が載っています。
In the book "Daniel's Diet", which I introduced last time has a lot of useful informations for weight loss, not only the way for "the 10 day detox". 

すごく参考になる話が満載なので、今週読んでいた箇所を簡単に紹介するね。
I think this book is very helpful. I'll introduce you some part that I've read this week.

Daniels_diet

<<Seven Secrets To Losing Weight 体重を減らす為の7つの秘密>>

1. Eat a diet low in sugar and refined carbohydrate and increase good quality protein
  糖分、炭水化物を控えめにし、プロテインを多めに摂取するようにする。

Carbohydrates and stored fat are the energy systems that nature has provided to us. If you eat less carbohydrate than you require for energy, then your stored fat is burned to provide your body's energy requirements. That means you should lose weight.
体を燃やすために必要なのは炭水化物または体内脂肪。炭水化物を控えめにすれば体は必要なエネルギーを体内脂肪を使って燃やすようになり、結果体重減少へとつながる。

Keep in mind to diet sugar. High amounts of glucose will cause the release of high amounts of insulin, encouraging your body to store carbohydrates as fat and stop fat being used as energy (therefore increasing weight gain)
また、糖分も食事コントロールにはかなり重要。糖分は体に吸収されるとグルコースへと変化し、多量のグルコースはインシュリンの分泌を促し、炭水化物を脂肪として蓄積し脂肪をエネルギーとして正しく消費しなくなってしまう(それゆえに体重増加が起こってしまう)。

Protein is allowed on this diet. It is found in nuts and beans, and etc.
また、プロテインはしっかり摂取してよしとされていて、豆、ナッツ類によく含まれている。

2. Drink 2 litters of water a day. 1日2リットルの水を飲む

The average body loses about 2 litters of water each day through normal elimination and perspiration/evaporation. This must be replenished daily. (This means water only, not counting your cups of tea or juices.)
平均的な人の体は排泄・汗・蒸発を通して1日に約2リットルの水を失うといわれている。これらは日常的に補充されなければならない。(水のみ、お茶やジュースは含まれない)

3. Maintain regular bowel movements. きちんとした腸内運動を保てるようにする

This should be approximately two eliminations per day.
1日に2回(平均的に)は排泄が必要。 

4. Don't eat late at night. 夜遅くに食べない

An evening meal should be light on the stomach and containing no carbohydrates. Avoid late evening snacks. If you do have to eat late make sure it's non-fattening foods and definitely not a carbohydrate or sugar.
晩ごはんは軽めにし、炭水化物を摂取しないようにする。夜中の間食を防ぐ。もし夜遅い時間に食べなければならないなら、脂肪を含まないものを食べるようにし、炭水化物と糖分は絶対に摂らないこと。

5. Don't overeat 食べ過ぎない

The original reason for weight gain is still valid. If more food is eaten than burned off, you have to gain weight - it's a physical and mathematical law.
食べすぎは体重増加の根本的な理由。もし体内で燃やされている以上の食べ物を摂取したら、体内に蓄えられて体重増加するのも当然なこと。

6. Exercise. エクササイズ(運動)

There are no short cuts. 減量に近道はない。

Get in the habit regularly and enjoy! If you exercise before a meal this will give your body the opportunity to burn the stored fat as well and help you lose weight.
習慣的に体を動かす癖をつけ、それを楽しもう!食事前の運動は蓄積された脂肪を燃やす機会を体に与え、また減量にも効果がある。

7. Learn to say "no" to temptation and "stop" when feeling full.
 誘惑に対し「ノー」ということ、お腹がいっぱいになったら「止める」ことを覚える

No

この7つ、ダイエット方法としてよく聞くよね!それだけ基本中の基本らしい!それになんと驚くくらいにシンプル!!
I heard of this plan often!!! Seems very basic. And it's so simple!!! 

そうはいってもうまくいかないのは、実際に行動に移すこととそれを継続することが難しいと感じてるからかも。だから、ダイエットを成功させるためにはまずひとつひとつの小さな行いを習慣化させることが必要なんだろうね。
But I also know that even this easy basic way is not always easy to start or to make it to the habit. So I think that whether I can make even a little thing to my habit will be the key for my success of dieting.

聖書には小さな単純なことを忠実に成し遂げる人は大きなことでも成功する書かれている。だから、ちょっとしたことも妥協せずに地道にがんばっていこうと思う!!
In the Bible it is written that people who try their best in the small thing will also succeed in the big project. So I want to try my best to the everything that I can do!!!

もしこのブログを読んでいるみんなのうち、ダイエット中の人、またこれからダイエットしたいって思っている人、お互いに励ましあいましょう♪神様から与えられた体をうちも外もピカピカに磨き上げましょう☆
If you are on diet or considering of dieting, let's encourage each other!! Let's polish ourselves from the inside out as this body is given from God :)

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PHOTO:HITOMI

 

ジーザスライフハウスは、世界中から集まった元気いっぱいの若者であふれたとってもエキサイティングな場所!インターナショナルな交流をしたい人、英語が話せる友達がほしい人、クリスチャンじゃないけど聖書のこと・キリスト教のこと勉強してみたい人・・・

Jesus Lifehouse is the international church which consists of the young, passionate people! Want to experience a international fellowship? Want to have friends who can speak Japanese(or others)? Or you are not Christian yet but want to learn about the Bible and Christianity?

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コメント

Rieさん素敵です―(*´◕ฺ∀◕ฺ从◕ฺ∀◕ฺ`*)―

Midoriも身体やばいんで,walkingしてますsnowthunderthunder
実はMidoriもブログ村やってます

投稿: 仲野 碧 | 2009/04/21 10:41

ダイエットお互いにがんばろうね!
みんなで励ましあえば心強いよね♪

投稿: RIE | 2009/04/24 21:20

ダイエットお互いにがんばろうね!
みんなで励ましあえば心強いよね♪

投稿: RIE | 2009/04/24 21:20

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